E-recepta
Jak wystawić e-receptę?
E-recepta jest dokumentem cyfrowym wystawianym w programie gabinetowym podłączonym do platformy P1. Lekarz na swoim komputerze wystawia receptę, która zawierać określone informacje takie jak m.in.:
Zgodnie z wymaganiami każdy lek jest wystawiany na osobną e-receptę, przy czym można połączyć maksymalnie do 5 e-recept w jeden pakiet recept zwany receptą zbiorczą. Po stworzeniu recepty lekarz podpisuje przygotowany dokument własnym certyfikatem. Ma do wyboru trzy możliwości:
Podpisany dokument wysyłany jest z programu gabinetowego do Systemu P1, gdzie następuje przyjęcie danych, ich walidacja i zapisanie e-recepty. W odpowiedzi, która trwa ok. sekundy, w programie gabinetowym pojawia się obraz wydruku informacyjnego, który zawiera kod kreskowy oraz czterocyfrowy kod dostępu. Lekarz przekazuje wydruk informacyjny pacjentowi lub, jeśli pacjent korzysta z Internetowego Konta Pacjetna, może go otrzymać na swój adres e-mail lub za pośrednictwem SMS-a w postaci wiadomości z kodem dostępu do e-recepty. Dwie ostanie formy są wysyłane bezpośrednio z Systemu P1. Otrzymaną e-receptę pacjent może zrealizować w dowolnej aptece.